Tamron 28-75 f/2,8

Okej. Vi får väl försöka köra på eller nåt. Var med pappa i Valbo idag på Media Markt och kikade på objektiv. Tamron 28-75 blir det nog, ett begagnat helst. Fick prova det och allt, han på MM var rätt trevlig.

Men, Tamron då. Det var lite tung zoom på den, och vinjetteringen var störande på största bländaren. Men, sånt har jag inte ens tänkt på med det gamla fasta, så antagliggen har den mycket värre. Och så blev det skapligt långt när man zoomade in, kändes fel.

Lite biler jag tog med det:




Ni ser att bilden är mörk i hörnen på den översta kanske, det är vinjetteringen. På andra bilden är det nog manuell fokus, så den är lite suddig. Bilderna har gått en sväng genom photoshop och fått en signatur, inget mer, helt oredigerade.

Ska väl tänka lite för och nackdelar och höra om det begagnade vi har hittat är kvar och så. Om det är någon som har det, Tamron 28-75 2,8 så säg gärna vad ni tycker!

Kommentarer
Postat av: marie :: pixelhoe

Jo, de är ju inte direkt de största stället :)

2010-04-08 @ 18:34:12
URL: http://pixelhoe.blogg.se/
Postat av: ylva blomgren // - en fotoblogg -

Tycker inte du ska satsa på Tamron! Köp hellre Canon till din Canon-kamera, funkar bättre + att det är bättre kvalité, bättre objektiv över huvud taget + att det ser coolare ut xD Jag tröttnade på mitt Tamron hur snabbt som helst, hahahah xD

2010-04-11 @ 10:19:17
URL: http://ylvablomgren.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Sv: oj, sorry. ja, det har jag. De kostar lika mycket och är i samma färger och storlekar. /Mathilda

2010-04-13 @ 15:22:45
URL: http://ginatricotnews.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0