Jag är en mördare, inget tvivel om saken

Det här har jag gjort idag:

- Dödat en spindel.

- Varit ute och fotat, med högsta ISO. Upptäckte det när jag kom in och gud vad besivken jag blev.

- Fixat lite med en ny design som ska upp innan jul (har jag just bestämt).

- Fått elektronik-ontihuvudet.

- Rullat köttbullar.


Spindeln låg i diskhon, så jag skulle ta upp den och fota och sen sätta den på något ställe så den överlevde men så tog jag upp den, och den kröp så äckligt. Jag blev jätterädd. Kastade den på en tidning och sprang med den till altan, och kastade av den. Några minusgrader där ute antagligen. Den blev helt förlamad. Jag var tvungen att peta på den. Den kurade ihop sig till en liten boll och jag fick ont i hjärtat. Men jag var fortfarande rädd för den, så jag drog in den under trappen där ute och hoppades att den skulle tina upp och krypa in i väggen. Men det tror jag inte att den gjorde, så den frös nog ihjäl stackarn. Jag tycker seriöst att det var hemskt, att se den ligga där helt förlamad av kylan.

Ja, fotograferingen. Tog typ 400 bilder, kom in och laddade över till datorn, började kolla på dom. Ser att dom är jättebrusiga, sätter på kameran och ser att ISO't står på 1600. Jag blir så besviken på mig själv! Hädan efter kommer jag alltid kolla ALLA inställningar innan jag börjar fota.

Designen är den absolut mest avancerade grej jag någonsin gjort. Inte designen då utan kodningen. Jag fattar inte hur jag ska blir klar innan jul, vi ska bort då och då blir det bara bärbara datorn, vilket betyder ingen tillgång till designen.

Elektronik-ontihuvudet. Ja, när man bara har gjort elektroniska saker hela dagen, i mitt fall datorn, så får iaf jag ont i huvudet. Det fick jag idag.

Rullat köttbullar till julbordet, mormor och morfar orkar tydligen inte göra dom, så det fick vi göra. Men dom blev goda iaf.


Jaha, så trevligt att läsa allt detta, min extremt roliga dag. Och inte har jag någon bild att bjuda på heller, eller jo kanske har jag det förresten... Jaja, ska sova snart. Imorgon är det rätt mycket att fixa. Och så har jag bestämt att jag ska ut och fota igen, men lägre ISO denna gång. Här får ni iaf se en mycket vacker bild med ISO 1600.


Kolla på det mörka längst till höger så ser ni bruset...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0