Lucka 18 i min julkalender...

... handlar om gymnasiet, precis som Anna gissade. Duktigt!

Jag går i nian nu, och snart ska man söka dit, så det är sjukt mycket om det nu. Tänkte att jag ju kan ta lite om vad jag tänker!

Sen jag var kanske... 13 eller nåt, har jag tänkt gå språk på gymnasiet. Det är dock inget alternativ nu, eftersom det går över till humanistiska och inte ens verkar finnas på några ställen (som jag har kollat på..). Sedan jag började fota har jag dock gått över mer och mer till media.

Nu har jag bestämt att det blir estet-media (media blir inriktning på estet nu..), eller någon special-media någonstans. Dessutom har jag senaste året varit sjukt o-pepp på att bo med min familj, så jag har bestämt mig för att flytta, hemifrån.

Jag har velat gå i Norrköping eller Luleå, det ser dock inte ut att bli av. Därför att Luleå inte verkar ha någon bra skola, och Norrköping ligger så långt bort, och jag har knappt ens varit där. Luleå har jag ändå varit i massor med gånger (pappa kommer därifrån), så ja...

Jag ska till Luleå i januari och titta tror jag, på skolor, men nu har jag gått över mer till Sandviken, eller Uppsala. De två ville jag verkligen inte gå på förr. Men, i Sandviken tror jag faktiskt att det är en ganska bra skola (eller program iaf) och det känns ganska skönt att ändå vara nära hemma, alltså färnebo. I Uppsala verkar det vara en ännu bättre skola, och framför allt, ett sjukt roligt program!

I Sandviken blir det Bessemer, med estet-media som sagt, och i Uppsala blir det GUC med journalistinriktning. Är faktiskt sjukt sugen på GUC, just pga inriktningen och programmet, men jag vill inte flytta till Uppsala.. Vill hellre flytta till Sandviken faktiskt..


Jaja, jag vet inte. Vi får se efter jul, nu har jag släppt detta för denna termin. Men ni kommer garanterat få höra mer sen!

Fråga gärna om du undrar något!

Imorgon är det ju söndag, och det vet ni ju vad det betyder.... Eller?

Kommentarer
Postat av: Shawtyymane

fjärde advent :D

2010-12-18 @ 10:15:45
URL: http://shawtyymane.blogg.se/
Postat av: EVA HJELM

fjärde advent !!!!!!!1

2010-12-18 @ 12:20:37
URL: http://evahjelm.blogg.se/
Postat av: asalea

fjärde advent...

2010-12-18 @ 19:55:56
URL: http://asalea.blogg.se/
Postat av: klara

Har du ett motljusskydd?

Vart har du köpt det?

Är det bra?

2010-12-18 @ 19:58:40
Postat av: klara

funderar på att köpta ett till min pappa i julklapp, han vill ha det :)

2010-12-18 @ 19:59:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0